zaterdag, augustus 17, 2019

2123-Jekerkwartier

Vandaag was ik even in Maastricht, in het Jekerkwartier. De trein was niet gekomen, had geen zin om een half uur te wachten, en ben maar met de auto gegaan.
Voor mij is dat niet echt een dagje uit. Bovendien lukte het me niet om contact te leggen met de groep van de Urban Sketchers van Maastricht, en ik ben zomaar op een bruggetje over de Jeker gaan tekenen. Uiteindelijk lukt het me wel de groep te vinden en konden we samen lunchen en elkaars tekeningen bewonderen.

Na de lunch bij Café Forum gingen we naar de Bisschopsmolen waar het een komen en gaan was met toeristen. Gelukkig hebben we maar een paar piepkleine spettertjes miezerregen gehad. Mijn papier in het 'Maastricht'-boekje is van een simpele tekenkwaliteit; als er regen op viel werd het papier ter plaatse erg zacht.

Hier de tekening van de watermolen...,

... uitzicht op huizen boven de Jeker en dames bij de lunch..

En als laatste dit Duitse echtpaar dat smakelijk een (koude?) maaltijd aan het verorberen waren. Ik heb ze deze tekening laten zien.. Ze waren verrast.
Toen moest ik snel terug omdat ik niet meer op afstand mijn parkeersessie kon verlengen.. 

Geen opmerkingen: