zaterdag, augustus 24, 2019

2130-zomerkleuren

Het blijken tachtig lapjes te zijn, die ik van mijn stapel geverfde stofjes heb geknipt.
Ik heb een methode gebruikt van @rebeccadesnos (kijk maar eens op Instagram of op haar website).
Avocado-schillen én pitten verven donkerroze, als je er ijzerwater bij doet wordt het grijzer en donkerder. Mahoniebessen geven lila en paarsige tinten. Ik heb twee hemdjes geverfd. Eentje was roodpaars, de ander lichtgrijs. Helaas werden ze na een wasje (want het ruikt nogal) alletwee grijs.
Helaas kan ik niet van elk lapje zeggen hoe ze gemaakt zijn. Daarvoor had ik veel meer labeltjes moeten maken. Het verven gebeurde in gestolen momenten, meestal net voor het slapen gaan. En dan heb ik niet veel zin om ‘administratie’ te doen.
Er zijn ook lapjes in wijn gekookt, of met gele en rode uienschillen, een beetje kurkuma als de kleur te flauw werd en mijn experiment met mos is mislukt. Dat wil ik nog eens doen in de herfst en winter.
Waarschijnlijk gaan de kleuren verbleken, ben benieuwd in welke mate. Om het te meten komt er nog een lapje overheen. Eerst maar eens alles vastnaaien of vastplakken..

Geen opmerkingen: