donderdag, mei 26, 2022

2882-Wilwerwiltz4

Hemelvaartsdag. De tentoonstelling begint rustig, maar dan komen alle mensen, soms met groepen van zes. We spreken Frans, Duits, Nederlands en Engels door elkaar. Ik heb er moeite mee; weet opeens de simpelste woorden in het Frans niet meer, en schakel steeds over in het Duits. Vandaag waren er 500 en nog wat mensen gekomen. Ik heb gelukkig ook mensen enthousiast gemaakt met mijn ververijen. Er was een Nederlandse kunstenaar die wel mogelijkheden zag voor zijn leerlingen op de middelbare school. Hij neemt nog contact op. Er was een jonge vrouw die het werk met mijn kleindochter erop wilde kopen. Helaas. Er was een vrouw die een bundeltje geverfde stoffen wilde kopen. Helaas. 

Hier zit ik nog voor openingstijd achter mijn tafel. De stoel heb ik buiten gezet om in de zon te zitten. Heb de hele dag gestaan. Ben het niet meer gewend. Toch wel last van de (meniscus)knie. Linksonder zie je een mandje die A. gevuld had met ‘wundertüte’, een verrassingspakketje voor €0,50. Ze had er bijna 180 gevuld met haar eigen resten. Ik geloof dat er nog maar 20 over zijn. Van de door ons zelfgeverfde stoffen is ook bijna alles verkocht! En er komen nog drie dagen. De dag eindigde weer met een mooie lucht. Het is zó genieten hier van de rust en de tientallen zwaluwen. Het schijnt dat mussen de nesten overnemen van de zwaluwen. Ze kiepen de jonge zwaluwen er gewoon uit. Volgens mij zag ik een mus zo’n nestje invliegen. Oei. De groepsleden gaan allemaal vroeg slapen, 22:00 in bed. Voor mij is 23:00 vroeg.

Geen opmerkingen: