zaterdag, mei 28, 2022

2884-wilwerwiltz6

Vandaag kwamen er 280 mensen langs. Vooral ‘s middags was het heel rustig. Ik kon een tekening maken van mijn hoekje. Hoewel ik er tegenop zag om al die houtblokken te tekenen, is het me toch gelukt. Er kwam tegen het middaguur een hele bus Belgische dames op bezoek. Oei, ze verdeelden zich wel over de vijf tentoonstellingsplekken in Lellingen, maar het werd tóch even heel druk. Een voordeel was dat ik gewoon Nederlands kon spreken. Gisteravond heb ik nog gewerkt aan een handleiding in vier talen. Vooral het Frans was handig. Ik twijfelde of ik het voor iedereen leesbaar neer zou leggen. Geef ik daarmee niet al mijn werk weg zodat anderen ermee kunnen pronken? Ik ben er nu wel van overtuigd dat ik toch een beetje gek ben om dit verfexperiment te doen. Ik kon ook nog even naar de winkeltjes, en kwam niet zonder lege handen terug. Bij Frau Berends-Kohl koop ik al jaren haar zelfgeverfde lappen. Ik heb er niet veel mee gedaan, maar ik heb nu mooie lappen linnen gekocht. Helemaal blij mee! De mensen van de winkels mochten na sluitingstijd in Lellingen de tentoonstellingen bezoeken. Daarvoor moesten we langer blijven, maar twee van ons gingen alvast koken. Ik voelde me vereerd toen ook Frau Berends-Kohl enthousiast werd bij mijn stofjes en wolletjes. Superblij mee! 

Geen opmerkingen: