zaterdag, oktober 01, 2022

2966-ontleden

Af en toe een boek ontleden is heerlijk rustgevend. Op Koningsdag had ik een Engels gedichtenboek van Moore gekocht omdat ik de buitenkant zo mooi vond. Bovendien stonden er een paar oude illustraties in. Heel voorzichtig heb ik geprobeerd om het boekblok te scheiden van de kaft. Bladzijde voor bladzijde heb ik het boek uit elkaar kunnen halen. Nu heb ik een paar stapeltjes; eentje met haast lege blaadjes, met volle blaadjes, met tekeningen en eentje met vloeipapier. Tijd voor nieuwe collages! Je ziet trouwens de regenboog die de kristal voor het zijraam de kamer ‘ingooit’. Kleindochter Z. had gisteren haar blote voeten in de ‘regenbogen op de grond’ gezet. Zó leuk om de kleintjes de wonderen van de natuur te tonen. Ik kan er van genieten, zíj ook. 

Geen opmerkingen: