dinsdag, oktober 18, 2022

2977-TPF2022-b


Nog even nagenieten van het TextielPlusFestival. Ik was erg gecharmeerd van het werk van de Textielgroep QS2. Zoveel verschillend werk! Dit is van Liesbeth Ouwerkerk, met de naaimachine genaaide portretten uit de Oudheid. Klik voor meer.


Frida Berntsen was de enige die iets met cyanotype deed. Deze belgische jonge vrouw had een van haar grote cyanotypes laten weven door een belgisch bedrijf. Je kon het alvast kopen, maar ik schrok van de prijs. Ze had op school een UV-lamp die grote doeken of papier kon beschijnen. Tja, ik doe het maar met de zon. Klik voor meer.


Niet goed te zien, maar hier bindt een japanse mevrouw een van haar studenten 'vast' met touwen op een bepaalde manier. Nou, ik kon er niet naar kijken hoor. Het heet Shibari. Klik of liever luister voor meer

Toevallig kwam ik Ans Verdijk tegen, mijn docent in 2005 op de vooropleiding van de Kunstacademie. (Nee, ik was niet door, omdat ik al teveel gevormd was, hahaha. Ze konden me niets meer leren daar.) Zij was nu  jurylid bij de wedstrijd, en ik heb me laten vertellen waarom de twee kunstwerken het geworden zijn. Tja, tegen zoveel deskundigheid kan ik niet op. Zij ziet zoveel meer. 

Nog meer over het TextielPlusfestival? klik hier.
 

Geen opmerkingen: