woensdag, oktober 05, 2022

2968-Ankh

Dit is het Anch of Ankh-teken, een Egyptisch symbool voor levenskruis. Het is geborduurd met gouddraad op met koffie geverfd katoen. Niet mijn mooiste borduursel, het was de eerste keer dat ik zoiets doe, maar het resultaat mag er zijn. Het hoort bij een project van de Nieuwe Creatieven in Nijmegen. Die gaan een tempel bouwen van textiel. De borduursels komen aan de binnenkant. Het zal nog wel even duren voordat het werk er een plekje kan krijgen. Er is nog wat draad over en er zat een extra lapje bij, dus nu mag ik voor mezelf ook iets borduren. Misschien wat kleiners, dan is er plek voor twee?

Gisteren was ik bij een vriendin. Haar zieke, oude hond lag naast haar op de bank. Ik moest er van huilen. Zó zielig. Ik heb gezien hoe hij tussen haar benen lopend, de weg kon vinden naar de tuin voor een plasje. Die avond ging het slechter en moest ze hem laten inslapen. 

Heb een haiku gemaakt:

Ach, op dierendag

heb ik hond Tuur nog geaaid.

‘s Avonds was hij dood


Wat zal het vreemd zijn

Geen hond om voor te zorgen

Je gaat hem missen


Geen opmerkingen: