maandag, oktober 17, 2022

2976-tussendoortje

Terwijl ik in het huis bezig was voor de verjaardag van mijn lief en poogde een vegetarische ragout te maken, zag ik hoe het licht de keuken binnenviel.
Heb meteen mijn voorbewerkte lapjes voor cyanotype gehaald. Ik heb ze op de grond gelegd, zie linksonder. De bovenste was de schaduw van de uienmand, op de onderste heb ik een mandarijnennetje gelegd. Af en toe verhuisde ik de lapjes, de zon draait immers om het huis.
Totdat (rechtsonder) de zon helemaal weg was. Misschien hebben de lapjes er twintig minuten gelegen. Na het wassen en drogen kreeg ik het resultaat bovenin. Het netje is prachtig afgedrukt, het mandje was uiteindelijk te donker. Maar voor een stiekem tussendoorproject mag ik niet klagen. Omdat de keukendeur naar de tuin op een kiertje stond kreeg ik ook even bezoek van een koolmees. Gelukkig kon hij de weg naar buiten weer vinden, hoewel ik nog wat poepjes heb moeten wegvegen op het aanrecht. Heb trouwens weer een idee voor als de zon weer gaat schijnen!

Geen opmerkingen: