maandag, mei 08, 2023

3118-kookmarathon

Tja, vandaag even wat gebakken. Eerst een spekkoek, minder zoet en minder vet. Helaas deed mijn weegschaal een beetje gek en weet ik dus niet hoeveel meel ik gebruikt heb (moest 125 gr bloem in). Ik heb twee laagjes minder dan vorige week, dus ik vrees dat het te weinig was. Zal het nog wel eens maken. Nu heb ik nicht P. haar recept gevolgd. Ondertussen was ik met pisang goreng bezig. Als je toch steeds moet wachten kun je wat anders doen toch? Tip: liever niet tegelijk, want als je pech hebt moeten ze beide op hetzelfde moment aandacht hebben. Uiteraard heb ik ze allemaal geproefd. O, en voor het avondeten heb ik de Coronation quiche gemaakt; niet met tuinbonen maar met erwtjes. En verse dragon hadden ze niet, dus dan maar droge. Tip: de spinazie apart roerbakken omdat er veel vocht vrij kwam. 

Gisteren heb ik uit een pakje Pandan cake gemaakt met de driejarige kleindochter. Ze heeft de helft meegenomen.

Op het bordje van mijn moeder, dat mijn vader tot zijn dood heeft gebruikt, pronken hier de bananenhavermoutkoekjes met appel van de kleindochter van 15. Het waren de laatste. Het is nu op.

Geen opmerkingen: