vrijdag, mei 12, 2023

3121-kwaliteit

Het was weer Quality time vandaag. De kleinste kleindochters waren er weer. Die van drie kan inderdaad een vlinder tekenen, zó schattig hoe ze de vleugels tekent. Ze wilde haar knuffel natekenen, maar die paste niet op het papier, en ik hoorde mezelf uitleggen dat ze het rondje van het hoofd moest tekenen en een driehoek voor het lijfje. Hmmm, toch maar mijn instructies aanpassen? In ieder geval had ze later iets getekend en ik verstond ‘draai-engel’. Ze maakte daarbij het gebaar van een driehoek. Later vertelde haar pa dat ze een ‘triangle’ bedoelde. Dus tóch!

Die van tien maanden had een huisjesslak kapot geknepen en bijna in haar mond gestopt. Horror!! Op de foto zit ze te knabbelen op een steentje. Ze had dubbele kleren aan zodat ze lekker buiten kon kruipen in het natte gras. Nergens bang voor, dit grietje! Ze kroop van de tuinbank de tuintafel op, draaide zich en met de beentjes naar beneden gleed ze omlaag. Oma had haar vast, maar toch! Ze deed ook een stapje in mijn richting, liet zich met handjes omhoog op mij vallen. Die loopt binnenkort…

Geen opmerkingen: