dinsdag, juli 23, 2024

3327-pech


 Moest vandaag mijn bestelde Indonesische roepiahs halen in Venlo. Bleek dat ik nog moest wachten op een e-mail. Tevergeefs met de trein gereisd, dus. Voor de zekerheid had ik de paraplu meegenomen. Gelukkig maar, want het begon te miezeren toen ik de stad inliep. Helaas bleek de paraplu doormidden geknakt toen ik hem wilde ontvouwen. Bij de fotozaak van Linders heb ik met de eigenaar een zeer interessant gesprek gehad over camera’s, Nederlands-Indië en het onrecht dat KNIL militairen en terugkomende Nederlanders is aangedaan. Ik kreeg zelfs een hand als afscheid. Maar toen begon het ook écht te regenen. Met alleen de bovenkant van de paraplu boven mijn hoofd ben ik naar de trein gesneld. Kleddernat geworden!

Toen ik thuis was scheen de zon en kon ik mijn jas drogen. Omdat ik nu wél het e-mailtje had gekregen ben ik meteen maar weer op de trein gestapt. Mét mijn natte schoenen. Ik ben nu miljonair. 

Geen opmerkingen: