woensdag, juli 31, 2024

3334-JavaBali05


 Vanochtend konden we uitslapen en op ons gemak ontbijten. Daarna doken sommigen in het zwembad. Ik heb gepast. Andere keer, als we niet zo in the picture zijn. Alle balkons keken uit op het zwembad.  Heb mijn dagboek bijgewerkt; loop nog steeds achter. Ook kon ik het niet laten een katoenen sjaal met eco-print te kopen in het plaatselijke hotelwinkeltje. Ze hadden ook mooie (echte) shibori jurkjes, maar de kleur paste niet bij mij. Om 14:00 hadden we een taxi besteld voor zes personen. Er stond wel een blauwe taxi, maar die was te klein. Haha, toen bleek dat deze taxi toch voor ons was. Er kwamen twee stoelen op de achterbank tevoorschijn! Nou, als we dát eerder geweten hadden. We gingen naar de Jalan Braga, de vroegere bekende winkelstraat. Werden halverwege afgezet, zodat we al een blik kregen wat er te doen was. Inderdaad, de meisjes hadden al favoriete winkels gespot. Maar eerst wat eten en drinken! Gado gado stond er bij mij op het menu. Was niet zo kapot van de ontplofte, gefrituurde omelet. Lekker hip, dat wel, maar errug vettig. Toen ik op een bankje een half uurtje gewacht heb op de familie heb ik me uitstekend vermaakt met het bekijken van de mensen en brommers. Maximaal: pa, ma en twee kinderen op de brommer! De jongste van ons had na een paar uur eigenlijk niet veel zin meer in lopen en winkelen. Dus de helft ging een restaurantje uitzoeken, de andere helft ( ik ook) ging nog naar het park. Toen ik het neushoornstandbeeld zag, kwam langzaam de herinnering terug van 2013. Hier ben ik al geweest! Maar toen zag het er heel anders uit. Wat leuk om straks de foto’s te vergelijken. Met de nieuwe kennis over taxi’s konden we de juiste Bluebirdtaxi aanhouden. 

Vroeg naar bed, want we worden morgen om 5:00 opgehaald. We nemen de trein naar Yogjakarta. Kreun. Denk aan ons. We krijgen wel een ontbijtbox mee. 

6 opmerkingen:

Sarah Burer zei

Ohhhhh, die treinreis is echt zo mooi!!! En zo lang.

Anoniem zei

Klinkt lekker relaxed Patries!

Anoniem zei

Leuk... Nog nooit geweest... Maar is een interessante stad, met veel art deco... Veel plezier met de trein naar Yogya...

Anoniem zei

Hoe kom ik vanaf hier weer terug naar eerdere publicatie??

Anoniem zei

Leuk!! Maar 05.00 uur? Dan maar op tijd naar bed 🤪

Patricia Coors zei

Er staan pijltjesknoppen hieronder, terug en verder