maandag, juni 08, 2020

2380-verfexperiment1

Eerste experimenten van gisteren. Linksboven een niet zo lekkere Syrische thee. Er zitten bloemblaadjes bij en hop en kruiden en? Ik weet het niet; ik vond de thee ervan gewoon onsmakelijk. Ben benieuwd wat voor kleuren ik ga krijgen. Rechtsboven heb ik vers geplukte Robertskruid laten koken. Eronder zie je per kruid de vier potjes met verschillende oplossingen. Puur, met citroen, met baking-soda en met ijzerwater. De zon moet de rest doen. Dit weekend gaan de potjes open.

Omdat ik de bruine kleuren erg depri vond, heb ik een klein rood kooltje ‘opgeofferd’ voor verfdoeleinden. Linksboven zie je al de eerste kleuren. Onder de vier verschillende oplossingen in willekeurige volgorde. Alles is genummerd en gedocumenteerd! Rechtsboven heb ik wat rode koolverf en robertskruidverf gemengd. Heel interessant. De lapjes mogen nog een week drogen, waarna ze gewassen worden en gestreken. Kan niet wachten!

Geen opmerkingen: