donderdag, juni 25, 2020

2390-diversen

Experiment mislukt. Op fijn kaaslinnen heb ik vanuit de vrije hand machinaal twee oogjes genaaid. Het eerste oogje ging goed, de tweede had alleen maar lussen op de achterkant. Dat heb ik maar uitgehaald. Note to self: groter motief naaien, eerst tekenen, gebruik een borduurring. Ik heb het boek ‘Stitch Draw’ van Rosie James gekocht, en wil heel graag leren hoe je zulke mooie genaaide figuren kunt maken.

Op een van mijn Solar-verfpotjes is een larve neergestreken van een lieveheersbeestje. Het lijkt wel een tussenfase. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

Gisterenavond heb ik het nuttige van een boodschapje doen verenigd met het aangename van een fietsritje. Vol verbazing heb ik naar deze meneer de zwaan gekeken. Terwijlvrouw en twee kleintjes honderd meter verder weg zwommen, heeft hij zijn territorium verdedigd. En dat ging gepaard met heftige aanvallen op arme eendjes, die er in het riet zwommen. Een grote eend was zelfs gewond op de kant gekropen. Ik vond het maar niks, al dat geweld. De gewonde eend zwom met de hals en kop in het water naar de verre overkant. Pappa zwaan had het gelukkig niet gezien, hij verlegde zijn aandacht naar andere eendjes.

Geen opmerkingen: