zondag, juni 28, 2020

2392-USKMaastricht

 

Voor het eerst weer met de trein, naar Maastricht, afgesproken met de Urban Sketchers van Maastricht. Doel: het Frontenpark. Eigenlijk zouden we een lang weekend vol schetsplezier hebben, maar Covid-19 zat in de weg. Het is helaas allemaal afgezegd. Daarom als pleister op de wond tóch een anderhalvemeter-samenkomst.

Ik was expres eerder gekomen, dan had ik nog wat privétijd. Mijn eerste tekenstop was bij het Dingshuis, waar de VVV zit. De mensen stonden al klaar om de winkels bij opening binnen te gaan. De tweede stop was bij het restaurant ‘t Lieuwke (ja, er zit een leeuw op het dak).

Moest me nog haasten om op tijd op de afgesproken plek te komen! 

Het was weer even wennen, buiten tekenen! Maar wel gezellig om iedereen te zien en te genieten van het mooie werk! Zelf ben ik wel tevreden met de tekeningen; de aquarel is te veel gepriegel op ongeschikt papier. Kan echter niet ontkennen dat ik veel plezier had in het mengen van de vele kleuren groen. En wat is het heerlijk rustig daar! Heb zelfs bramen geplukt en gegeten.

In de trein was het nog rustig.

Geen opmerkingen: