woensdag, juni 10, 2020

2381-verfexperiment2

Gisteren de laatste hand geslagen aan het tweede experiment.

Van links naar rechts: Fluitenkruid, wortels van Zuring en bladeren van de Prunus Nigra (sierkers met rood blad). Eronder telkens vier potjes met de verfstof en diverse oplossingen zoals citroen, baking soda en ijzerwater. Sommige potjes krijgen al interessante kleuren. Helaas moeten we nog even wachten, voordat we de resultaten in onze handen krijgen. Als ik in mijn verf-administratieboekje kijk, denk ik dat het waarschijnlijk onmogelijk is om precies dezelfde kleur te krijgen bij een tweede keer. Het hangt af van de mate van het beitsen, de ouderdom en de oorspronkelijke kleur van de stof. 

Dit is er ook helaas gebeurd. Ik had nog snack-worteltjes over en die waren al een week over tijd. Dacht ik: daar ga ik wat kleurstof uit halen! Maar ondanks een wekker, heb ik de boel laten droogkoken en aan laten branden. Zucht. Volgende keer dan maar.

Geen opmerkingen: