dinsdag, juni 11, 2019

2175-verfexperimenten

Droog weer en veel zon! Helaas heb ik er niet zoveel van gezien.
De middag heb ik besteed aan mijn artisjokkenverf-avontuur. 
Gisteren heb ik twee pannen gevuld. Eentje met de schillen, de andere met de pitten.
De te verven stof heb ik in sojamelk voorgeweekt. De berichten op Pinterest over het gebruik van sojamelk laten verschillende meningen en ervaringen zien. Ik besluit het te proberen.
Een uurtje koken met de stof erin en dan een nachtje laten staan. De kleuren zien er veelbelovend uit.
Vanmiddag heb ik nieuwe stof in sojamelk geweekt en te drogen gehangen voor experiment 2.
Het resultaat valt tegen. De stof is niet meer spierwit, dat was mijn bedoeling. Maar het is een beetje een vies roze geworden na het uitspoelen. Misschien moet ik de stof toch nog met zeep wassen? Als ook dat niet het gewenste resultaat geeft, ga ik aan de slag met (water)verf! Wordt vervolgd dus.

Geen opmerkingen: