woensdag, juni 12, 2019

2176-verfexperiment2

Vandaag verder gegaan met mijn verfcxperimenten...
Linksonder zie je drie resultaten. De witachtige is een mislukte uitkomst van mos met te weinig ammonia? De roze komt uit de avocadoschillen en -pittenverfbad. Gisteren had ik nog baking soda toegevoegd terwijl de schillen en de pitten kookten. 
De gele komt uit het badje zie linksboven. Dat begon met het mos; omdat er niets gebeurde heb ik er kurkuma en paprikapoeder bij gegooid. Rechtsboven is het resultaat van het badje rechtsonder. Er zaten 8 lepels mos in mijn jampot met evenveel water als ammonia. Dit kleurde wél mooi roze.ik ben de lapjes nu aan het drogen zonder te wassen. Daardoor zou de verf nog beter houden. Van het weekend ga ik de lappen weer wassen. Het droogt wel lichter op..

Geen opmerkingen: