vrijdag, juni 21, 2019

2183-avocado-plus

Nog steeds gebruik ik mijn verfpot met de avocadoschillen en pitten, en een beetje baking soda.
Ditmaal een lapje (eerst in sojamelk) met knijpers gevouwen. Aan knijpers zit ook wat roestend ijzer.
En avocado plus roest(water) geeft een mooi grijs..

Linksboven zie je dat lapje met de knijpers; het grijs komt er mooi tussendoor.
Rechtsboven en linksonder is hetzelfde lapje, gevouwen en met elastiek vastgezet. Subtiele lijnen, en het zal nog wel fletser worden na drogen, wassen en drogen.
Rechtsonder is een reepje stof gewikkeld rondom roestige objecten. Dat heb ik gestopt in een dichtgemaakt glazen jampotje met een beetje van de verfvloeistof. Daarna heb ik het in de zon laten staan voor een paar dagen. Een klein stukje stak boven het waterniveau uit. Note-to-self: Volgende keer moet ik het helemaal onderdompelen! Het verfwater was nog steeds donkerroze toen ik het potje opende maar zodra ik het pakketje uitrolde werd de lap antracietgrijs. O, dat wordt mooi! 
Gelukkig ben ik al ijzerwater aan het ‘maken’. Nu nog wat sojamelk kopen om een oude, witte broek in te weken. Ik mag de sojamelk verdunnen; 1 deel soja, 4 delen water. 

Geen opmerkingen: