vrijdag, augustus 02, 2024

3336-JavaBali07


 Gisteravond zijn we nog uit geweest in een café met live- muziek. Heb meteen mijn kleren gewassen; alles rook naar rook. Gelukkig had ik mijn geluidsbescherming bij me. Vanochtend werden we om 10:00 opgehaald voor een tochtje naar de Borobudur. Helaas konden we voor ons zessen geen kaartjes kopen voor een wandeling ín het complex (de trappen op). Alleen buitenom mochten we komen. Heb er toch wat kunnen tekenen en wat kunnen schilderen. Daarna heeft de chauffeur ons naar de Jl. Malioboro gebracht. Hoewel we op zoek waren naar een eetgelegenheid moesten we een Batik tentoonstelling bezoeken van 25 hedendaagse kunstenaars. Ik heb een kleintje gekocht. In 2013 had ik in het kraton ook een werk gekocht. Ik liet de foto met het werk en de maker erop aan de man zien en die zei: die ken ik. Hij was ‘hoger’ in de batikhierarchie. Of hij nog leefde durfde hij niet te zeggen. We hebben wat lekkers gegeten (ik had sup buntut = ossenstaartsoep) en zijn daarna bijna alle batikzaakjes in geweest. Meestal hadden ze achterin of boven een plek voor batik tulis of antieke batiks. Inderdaad, ik zocht de echte! Zelf kon ik een shibori met indigo kopen om een jurkje van te maken. Ha, heb ook een flesje verf gekocht. Eerst maar eens vertalen van wat er op het potje staat! Na 19:00 is de straat alleen nog maar voor de bus, de koetsjes en de brommerriksja’s. En met die laatste gingen we terug naar het hotel. Hilarisch!! Wel veel uitlaatgassen gesnoven. Na een douche heb ik mijn batik jurkje gewassen. Die rook niet meer fris. Helaas was ik vergeten dat de batik nog steeds kleur afgeeft. De bruine verf liep het bad in. Oei. Na een korte wandeling hebben we nog wat gedronken en gegeten. Mijn portie gado gado was erg groot. Bij terugkomst bleek die extra nacht geregeld. Gelukkig maar.

Geen opmerkingen: