dinsdag, augustus 20, 2024

3350-ecoprint


 Op mijn vakantie had ik af en toe wat bladeren opgeraapt. Aan de vorm te zien waren het bladeren van een mangoboom, maar zeker wist ik het niet. Ook twee puntige blaadjes gingen mee in de rugzak. Op mijn to-do lijst stond nog steeds ‘ecoprint met een dekentje ijzersulfaat’. Ik had vorig jaar een bundeltje stof voorbereid. Een zijden en een zelfgevulde wollen sjaal, kon niet meer herinneren of ze in aluin zijn geweest. Dat moet wel. Ook had ik een lapje katoenen molton uit mijn ouders erfenis in de ijzersulfaat gegooid. Kijk hierboven, dat is het oranje lapje. Gisteravond moest het dan gebeuren. Alles klaargezet in de tuin, eerst het bundeltje maken. Ik heb ook nog bladeren van de Cotinus, de roos, de acer en de blaasjesboom gebruikt. Helaas was de molton niet breed genoeg. En dan anderhalf uur stomen. Ik geef toe, er zat teveel water in, dus mijn bundeltje is een beetje nat geworden. 

Het leukste blijft het openmaken van het bundeltje. Wat een mooie puntjesafdruk maken de bladeren uit Indonesië! Misschien ga ik de bladeren nog een keer gebruiken. 

Geen opmerkingen: