dinsdag, augustus 06, 2024

3340-JavaBali11







 Zoals toch wel verwacht konden we vanochtend niet inchecken op onze vlucht naar Bali. Er vloog niet eens een vliegtuig die kant op, op dat tijdstip. Plan B: weer terug naar het hotel, dochterlief kon een nacht boeken en een vlucht voor morgen 8:10. Ook konden we op ons gemak zwemmen en chillen. Vakantie, dus. Er kwam zelfs een vlinder op mijn been zitten. Ook had ik tijd om wat te tekenen. Moet nog iets verzinnen… heb geen puntenslijper bij me, maar wel potloden. We zijn vroeg gaan eten bij een restaurant in de buurt. All you can eat op zijn Indonesisch. Hilarisch! En zóveel keus, van spaghetti via dim Sum, sushi, traditioneel Indonesisch, Japans (ramen) en modern Europees. We mochten twee soorten soep kiezen (in één pan, geniaal), je mocht erin gooien wat je wilde. De bovenste helft was pittige kippensoep. Nou, die was écht pittig. De andere was zoutiger dan ik gewend ben. Maar met die groente was het verrukkelijk. Beetje witte rijst erbij en een half gekookt eitje. Later nog wat nasi liwet gehaald, witte rijst gekookt in kokosmelk. Als toetje wat lekkers en een kopje thee. Dat was ‘all I can eat’. Mijn schoonzoon heeft nog lekker zitten smikkelen van wat hij op de grill had gegooid. Nog een spelletje Skyjo en de dag is weer voorbij. Morgen weer vroeg op. 

O ja. Omdat het Indonesische reisbureau failliet was gegaan, bleek onze geboekte villa in Sanur ook niet beschikbaar. Dankzij onze reisagent konden we een villa boeken in Canggu, aan de westkust. We zullen het zien. Eerst maar eens vliegen.

Geen opmerkingen: