zaterdag, augustus 10, 2024

3344-JavaBali15



 Had vanochtend nog tijd om te zwemmen. Na elk baantje een bloemetje op de kant gelegd. Hoefde ik niet te tellen. Vijf bloemetjes waren het, moest me daarna weer haasten voor het ontbijt. Daarna gingen de dames op pad voor massage en acrylnagels. Ik had een Balinese massage, dacht dat viel wel mee. Nou, ik begon nog net niet te huilen. Help!! Ik kraakte van alle kanten, helaas niet mijn rug, maar wel mijn tenen en hand. Overal olie op ons lijf, van top tot teen! Kleindochter N. en ik lagen op een kamer, en we kregen de slappe lach. Wat een rare onderbroek moesten we aan. Maar het kwam allemaal goed uiteindelijk. Daarna gingen wij tweetjes lopen naar het strand. We hadden de verkeerde weg!! Alleen dure winkeltjes, maar wel met airco. Wel een leuk winkeltje waar ze alleen maar kleren met natuurlijk geverfde stoffen verkochten. Er stonden flesjes met de kleuren. Maar ze hadden ook bijvoorbeeld lichtgroen door verf van mangoblad en indigo te mengen. Gelukkig kon ik later nog wat geld pinnen. Uiteindelijk slaagde kleindochter voor een zonnig jurkje op een pop-up marktje vlakbij het strand. Om 16:00 zouden schoonzoon en jongste kleindochter weer gaan surfen. De rest was er ook. Ik ben gaan zitten op de rand van het strand. De rest was weer naar dat marktje toe. Ik heb geprobeerd de surfers te ontdekken. Dat viel niet mee; het waren er veel! Kleindochter N. kwam naast me zitten maar ging later op het strand zitten. Ik ging wat tekenen… Toen het donker werd hebben we een paar panden verderop gegeten en gedronken. Via een Grabtaxi waren we snel weer in de villa. Vannacht worden R. en N. opgehaald voor een wandeling naar mount Batur. Weinig nachtrust voor hen.

Geen opmerkingen: