donderdag, augustus 15, 2024

3347-IndonesiaHouse


Met mijn vriendin was ik gisteren nog even naar Amsterdam gegaan voor een bezoek aan een verlengde textieltentoonstelling over Verwevenheid, verbindingen tussen het gewone en de kunst. Of zoiets. Ik werd helemaal verliefd op het werk van Savitri Sasongko. Zij verft met natuurlijke materialen en gebruikt de melatibloem (Indische jasmijn) bij haar ecoprints. Schitterend! 


De curator Aminudin TH Sinegar (foto midden)?liep met ons mee, vertelde honderduit en maakte constant foto’s van ons, voor de kunstenaars zei hij. Nou, dan kan ik ook niet achterblijven. Op de eerste en derde verdieping hingen andere kunstenaars, waaronder (natuurlijk) Sabine Bolk (midden boven). Schitterend ook het batikwerk van Victor Mi Membraku uit Nieuw -Guinea. Er is op dat eiland geen batik-historie. Hij maakt daarom zijn eigen werk, geïnspireerd door het leven daar. Eten en vis zijn terugkerende motieven. Ze mogen daar trots op hem zijn. Foto’s midden links en rechts. 

 Achteraf gingen we nog een hapje eten onder de parasol in de miezer. Zag ook een hondenuitlater op de fiets. En nu heb ik zin om zélf iets te maken.

Geen opmerkingen: